Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Tu uzyskamy pomoc medyczną w nocy, w weekendy i święta!

OPRAC.:
Marek Długopolski
Marek Długopolski
Już 18 tys. osób skorzystało z pomocy medycznej Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 - pacjenci otrzymują niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy POZ, w weekendy oraz święta. Warto zapamiętać numer przed wyjazdem na wakacje.

Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas.

Udostępniona przez NFZ platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK - 800 137 200.

Jeden numer dla całej Polski

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Tu uzyskamy pomoc medyczną w nocy, w weekendy i święta!

Połączenie z numerem 800 137 200 jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju. Średni czas oczekiwania na połączenie wynosi zaledwie kilkanaście sekund.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Tu uzyskamy pomoc medyczną w nocy, w weekendy i święta!

Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18 do 8 kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Obsługuje połączenia w języku polskim i kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Tu uzyskamy pomoc medyczną w nocy, w weekendy i święta!

Zadzwoń, jeśli potrzebujesz nagłej pomocy medycznej, konsultacji, e-recepty lub e-skierowania

TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi niepokój, wtedy można skorzystać ze zdalnej porady.

Podczas połączenia, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo, wygodnie, bez wychodzenia z domu i szukania najbliżej pomocy medycznej.

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

  • wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ),
  • kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ:8-18, od poniedziałku do piątku),
  • a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Jak wygląda rozmowa?

W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, przeprowadzą wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę i udzielić porad do dalszego sposobu postępowania.

Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.

W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego.

Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto